Õppekava

Tartu Karlova Lasteaia eripära
  • Lasteaia rühmad asuvad kolmes hoones: Kesk 6 – neli rühma, Tähe 4 – kolm rühma ja Aleksandri 10 - 6 rühma.

  • Lasteaia õppetegevuse töökorraldus tagab erivanuseliste laste rühmatöö ja toetab iga lapse arengulist isikupära.

  • Kesk 6 maja kolme erivanusega rühma baasil on komplekteeritud 6–7 aastaste laste kooliks ettevalmistav rühm.

  • Õppetegevuse läbiviimisel kasutatakse programmi  Eesti rahvapärimusel põhineva metoodika    ja Kiusamisest vaba lasteaed metoodika põhimõtteid.

  • Lasteaed kuulub Tervist Edendavate Lasteaedade võrgustikku.

  • Lasteaias viiakse läbi tehnoloogia õpetust 3–7aastaste lastega integreeritult erinevate õppevaldkondadega. Tehnoloogia õpetuse eesmärgid on:

    1) kaasaegsete tehnoloogiliste (Bee-Bot mesimummude) võimaluste kasutamine

    õppetegevuse mitmekesistamiseks;

    2) laste omavahelise koostöö arendamine;

    3) lapse käelise tegevuse ning mõttetöö integreerimine;

    4) lapse loogika arendamine.

Tartu Karlova Lasteaia õppetegevuse eesmärgid

  • Toetada laste kehalist, vaimset ja sotsiaalset, kõlbelist ja esteetilist arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks.
  • Luua lapse arengut soodustav õpikeskkond:
    • tagades turvatunde ja eduelamuse
    • toetades lapse loomulikku huvi saada kogemusi ümbritsevast elust looduse ja ühiskonnaelu kohta
    • omandada teadmisi läbi tajukogemuse, mälu ning mõtlemise arendamise kaudu
  • Soodustada lapse kasvamist aktiivseks vastutus-, otsustus- ja valikuvõimeliseks, oma otsusele ja tunnustatud käitumisnormidele vastavalt käituvaks, teiste suhtes avatuks, teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmiks inimeseks. Luua lapsel terviklik maailmapilt tema enda uudishimul ja aktiivsusel.


Tartu Karlova Lasteaia kasvatusfilosoofia
  • Turvalise päevahoiu ja õpi- ning mängukeskkonna loomine, mis tagab lapse individuaalse arengu eakohasuse, kõne, mõtlemise, tajukogemused, emotsionaalsuse, liikumisvajaduse, tema eneseteostuse mängus, valik- ja vabategevustes vastavalt lapse huvidele ja vajadustele.
  • Ümbritseva maailma nähtustele sisu ja rütmi andmine arvestades eesti rahva kultuuripärandit, kõlbelisi kasvatusväärtusi perekasvatuse kasvatusväärtustega kohandades. Lapse kui terviku nägemine ümbritsevas maailmas kui tervikus.
  • Lapsesse positiivselt suhtuva tundliku lasteaiaõpetaja visiooniks on arendada iga laps vastavalt hea tava kohaste põhiväärtuste kandjaks ning elukestvaks õppijaks.
  • Kasvatuse põhiväärtusteks on: töökus, ausus, usaldus, pühendumine, andestamine, vabandamine, sõbralikkus, empaatiavõime, teistega arvestamine, korraarmastus, enesealgatuse ja lõpuni tegemise tahtmise kujundamine.
  • Avatus ja innovaatilisuse rakendamine õppeprotsessi kujundamisel, kvaliteedi hindamisel ja rakendamisel.
  • Laste huvide, soovide ja vajaduste arvestamine kommunikeerimisel lapse ja tema vanemate ning vanavanematega.
  • Riikliku õppekava täitmine lapsest lähtuva metoodika valimine, üldõpetusel põhineva metoodika täiustamine alternatiivpedagoogikas positiivset mõju avaldavate võtetega.