Õppekava
Tartu Karlova Lasteaia eripära
- Lasteaia rühmad asuvad kolmes hoones: Kesk 6 – neli rühma, Tähe 4 – kolm rühma ja Aleksandri 10 - 6 rühma.
- Lasteaia õppetegevuse
töökorraldus tagab erivanuseliste laste rühmatöö ja toetab iga lapse arengulist isikupära.
- Kesk 6 maja kolme erivanusega rühma
baasil on komplekteeritud 6–7 aastaste laste kooliks ettevalmistav rühm.
- Õppetegevuse läbiviimisel
kasutatakse programmi Eesti rahvapärimusel põhineva metoodika ja Kiusamisest vaba lasteaed metoodika
põhimõtteid.
- Lasteaed kuulub Tervist Edendavate
Lasteaedade võrgustikku.
- Lasteaias viiakse läbi tehnoloogia õpetust 3–7aastaste lastega integreeritult erinevate
õppevaldkondadega. Tehnoloogia õpetuse eesmärgid on:
õppetegevuse mitmekesistamiseks;
2) laste omavahelise koostöö arendamine;
3) lapse käelise tegevuse ning mõttetöö integreerimine;
4) lapse loogika arendamine.
Tartu Karlova Lasteaia õppetegevuse eesmärgid
- Toetada laste kehalist, vaimset ja sotsiaalset, kõlbelist ja esteetilist arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks.
- Luua lapse arengut soodustav õpikeskkond:
- tagades turvatunde ja eduelamuse
- toetades lapse loomulikku huvi saada kogemusi ümbritsevast elust looduse ja ühiskonnaelu kohta
- omandada teadmisi läbi tajukogemuse, mälu ning mõtlemise arendamise kaudu
- Soodustada lapse kasvamist aktiivseks vastutus-, otsustus- ja valikuvõimeliseks, oma otsusele ja tunnustatud käitumisnormidele vastavalt käituvaks, teiste suhtes avatuks, teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmiks inimeseks. Luua lapsel terviklik maailmapilt tema enda uudishimul ja aktiivsusel.
Tartu Karlova Lasteaia kasvatusfilosoofia
- Turvalise päevahoiu ja õpi- ning mängukeskkonna loomine, mis tagab lapse individuaalse arengu eakohasuse, kõne, mõtlemise, tajukogemused, emotsionaalsuse, liikumisvajaduse, tema eneseteostuse mängus, valik- ja vabategevustes vastavalt lapse huvidele ja vajadustele.
- Ümbritseva maailma nähtustele sisu ja rütmi andmine arvestades eesti rahva kultuuripärandit, kõlbelisi kasvatusväärtusi perekasvatuse kasvatusväärtustega kohandades. Lapse kui terviku nägemine ümbritsevas maailmas kui tervikus.
- Lapsesse positiivselt suhtuva tundliku lasteaiaõpetaja visiooniks on arendada iga laps vastavalt hea tava kohaste põhiväärtuste kandjaks ning elukestvaks õppijaks.
- Kasvatuse põhiväärtusteks on: töökus, ausus, usaldus, pühendumine, andestamine, vabandamine, sõbralikkus, empaatiavõime, teistega arvestamine, korraarmastus, enesealgatuse ja lõpuni tegemise tahtmise kujundamine.
- Avatus ja innovaatilisuse rakendamine õppeprotsessi kujundamisel, kvaliteedi hindamisel ja rakendamisel.
- Laste huvide, soovide ja vajaduste arvestamine kommunikeerimisel lapse ja tema vanemate ning vanavanematega.
- Riikliku õppekava täitmine lapsest lähtuva metoodika valimine, üldõpetusel põhineva metoodika täiustamine alternatiivpedagoogikas positiivset mõju avaldavate võtetega.